Två veckor med Fyskampen, check!

Så hur har de två första veckorna gått nu då?
 
Resultat viktmässigt - 4.5 kg.
Jag glömde ju väga mig exakt mån morgon. Men vet ungefär vad jag låg på på lördagen. Och vad jag vägde tors morgon när jag kom hem från Gävle. Så jag har dragit den här slutsatsen som borde stämma :)
 
Jag mätte mig ju först i fredags, så får vänta med måtten. Känner mig inte så mkt smalare än iaf så har nog inte hänt så mycket i midjan. Jeansen sitter som dom sitter ;)
 
Kroppen känns riktigt bra. Jag tränar ju ca 5-7 pass i veckan, och försöker lyssna på kroppen när den säger ifrån.
Jag tränar med Fyskampen 3 pass per vecka (nu har det bara blivit 2/v pga Gävle och barnvaktande). Utöver detta kör jag ju Xforce på gymmet 2 dagar i veckan och övriga 3 dagar kör jag cardio, nu är det mestadels löpintervaller på bandet för jag behöver komma upp i konditionen lite till Vårruset.
 
Sockersuget har gått bra. Inte haft någon ordentlig migrän, vilket är skönt. Den kan ju sitta i ett par dagar när man slutar med sockret. Värst har det varit fre/lör när jag hoppat över ett mellanmål för att spara det till soffmyset på kvällen. I fredags gick jag på hemköp och bara såg ALLT GOTT som jag inte får äta. Haha, det är ändå sjukt hur hjärnan fungerar.
 
Två veckor är således förbi, och nu kommer vi börja med fridag varje lördag.
Jag vill hålla viktnedgången till 1 kg per vecka, så funderar mycket kring fridagen. Om man ska försöka hålla kalorierna hyfsat nere ändå den dagen, men satsa på att få äta en god middag på lördagskvällen. Dessutom funderar jag mycket på godiset. På ett sätt känns det som att jag borde låta bli det helt, men å andra sidan så är jag så sjukt taggad på Fyskampen och TROR till 99% att jag inte kommer falla för frestelserna utöver fuskdagen. Men jag hinner fundera vidare till lördag. Vi har iaf bokat bord på Pinchos, perfekt att Valborg kommer på en lördag i år, haha!
 
Om en månad är vårruset som gäller. Jag hoppas ha tappat 5 kg till dess, det är ju lite mer än 1 kg i veckan. Men det skulle vara så jäkla gött!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: