Två veckor med Fyskampen, check!

Så hur har de två första veckorna gått nu då?
 
Resultat viktmässigt - 4.5 kg.
Jag glömde ju väga mig exakt mån morgon. Men vet ungefär vad jag låg på på lördagen. Och vad jag vägde tors morgon när jag kom hem från Gävle. Så jag har dragit den här slutsatsen som borde stämma :)
 
Jag mätte mig ju först i fredags, så får vänta med måtten. Känner mig inte så mkt smalare än iaf så har nog inte hänt så mycket i midjan. Jeansen sitter som dom sitter ;)
 
Kroppen känns riktigt bra. Jag tränar ju ca 5-7 pass i veckan, och försöker lyssna på kroppen när den säger ifrån.
Jag tränar med Fyskampen 3 pass per vecka (nu har det bara blivit 2/v pga Gävle och barnvaktande). Utöver detta kör jag ju Xforce på gymmet 2 dagar i veckan och övriga 3 dagar kör jag cardio, nu är det mestadels löpintervaller på bandet för jag behöver komma upp i konditionen lite till Vårruset.
 
Sockersuget har gått bra. Inte haft någon ordentlig migrän, vilket är skönt. Den kan ju sitta i ett par dagar när man slutar med sockret. Värst har det varit fre/lör när jag hoppat över ett mellanmål för att spara det till soffmyset på kvällen. I fredags gick jag på hemköp och bara såg ALLT GOTT som jag inte får äta. Haha, det är ändå sjukt hur hjärnan fungerar.
 
Två veckor är således förbi, och nu kommer vi börja med fridag varje lördag.
Jag vill hålla viktnedgången till 1 kg per vecka, så funderar mycket kring fridagen. Om man ska försöka hålla kalorierna hyfsat nere ändå den dagen, men satsa på att få äta en god middag på lördagskvällen. Dessutom funderar jag mycket på godiset. På ett sätt känns det som att jag borde låta bli det helt, men å andra sidan så är jag så sjukt taggad på Fyskampen och TROR till 99% att jag inte kommer falla för frestelserna utöver fuskdagen. Men jag hinner fundera vidare till lördag. Vi har iaf bokat bord på Pinchos, perfekt att Valborg kommer på en lördag i år, haha!
 
Om en månad är vårruset som gäller. Jag hoppas ha tappat 5 kg till dess, det är ju lite mer än 1 kg i veckan. Men det skulle vara så jäkla gött!
 

Resande fot och kostschema!

Dags att ta tåget till Sthlm för jobb. Kommer inte vara hemma förrän 00 inatt så det blir en riktig prövning med kosten idag.
 
Till frukost blev det yoghurt och Pauluns Granola. Supergott!
Ingen som har bra recept på Granola? Blir ju svindyrt att köpa dessa förpackningarna. Haha, borde ju vara enkelt att göra själv hemma.
 
Nu har jag intagit en ganska tidig lunch, men det är enklare värma maten hemma och äta och ta ett mellanmål sen, än att göra tvärtom. Så det fick helt enkelt bli så.
Ska packa ner två mellanmål och ta med mig. Ikväll ska det antagligen ätas pizza, så då får jag helt enkelt ta en kycklingsallad. Det får funka! Hur gör ni när ni är på resande fot?
 
Vägde mig imorse. Jag råkade ju glömma att väga mig innan jag startade, men jag har ungefärlig koll. Trots att jag äter "mycket" mat, så har jag tappat minst 2.5 kg. Och detta trots 3 dagar med restaurangmat och ingen träning.
 
Idag blev det vila från träningen. Började dagen med ett varmt bad istället. Ska ju jobba 13h nu så det var jag värd.
Imorgon blir det eventuellt två pass. Ska bara få till det att funka, har ju Mollan på kvällen när jag egentligen ska träna med Fyskampen. Så vi får se.
 
Gå ut o njut i solen nu hörrni. PUSS!
 

Den mentala fighten om kosten

 
Hejsan!
 
Tänkte förklara lite för er vad som är mitt största "problem" med kosten och kostschemat.
Sen Biggest Loser har mina måltider sett ungefär lika dana ut. Mycket sallad och protein. Men ätit gott när jag varit ute på restaurang till exempel. Då kan man ju undra varför vikten stått stilla, eller till och med gått upp ett par kilo. Jo, för jag är extremt sockerberoende. Har jag det framför mig kan jag inte låta bli. Jag kan hitta på anledningar att ha vägen förbi ica för att kunna köpa nån god kexchoklad eller daim. Helt sjukt.
 
Nu skulle jag inte påstå att sockerabstinensen är särskilt hög. Jag vet ju att jag klarar det här. Jag har precis den press på mig som jag behöver i och med Fyskampen. Jag VILL verkligen mot mål, men hjärnan har bara gått efter sockret och besvikelsen har varit så stor efter varje sockeråterfall. "Jag slutar med det imorgon" har varit mitt ständiga motto.
 
Så, kostschemat då. Socker är helt uteslutet första två veckorna. Hittills går det väldigt bra. Jag har varit sugen men inte mer än så. Mest när jag är hungrig.
Däremot är det skitsvårt mentalt, att äta så mycket mat som vi får äta nu. Från biggestloserportioner till stora vanlig mat portioner. I huvudet känns det så fel. Att slänga på potatisen till lunch tex. Dessutom tycker jag ju att jag ligger väldigt högt i kalorier, men alla jag pratat med säger att jag ska äta så här nu. (Förut låg ju inte så mkt kalorier på mat, det mesta låg ju på godiset. Och godis är dyrt på kalorikontot)
 
Jag har fuskat lite. Dragit ner lite på kolhydraterna, inte tagit riktigt så mkt nötter som vi ska ta till mellanmål osv. Det är verkligen skitjobbigt att ställa om kosten åt det här hållet. Sockret är inte bekymret, utan bekymret är att äta så mycket mat. Men jag har sett resultat på vågen nu. Och jag mår riktigt bra. Så nu är det slutfuskat och köra hela vägen mot mål!