Recept!

 
Hej!
 
Längesen jag bloggade. Men jag har tränat skitdåligt. Inte ätit särskilt bra. Haft semester. Ja. Ni förstår. Inte mkt som hänt som varit bloggmaterial.
Har fått önskemål att lägga upp lite recept på bloggen. Så det kommer jag göra med början just nu! 
 
Lax med fetaosttäcke. 4 portioner.
4×125 gram lax
50 gram fetaost
60 gram philadelphia lightest
Rör ihop fetaost och philadelphia till en röra som du smetar in ovanpå laxen. In i ugnen. Ca 200 grader i ca 15-20 minuter.
 
100 gram keso
150 gram kvarg
Salt peppar och dill efter smak.
Rör ihop till en kall sås/röra.
 
Jag åt detta tillsammans med 134 gram kokt potatis. Men det går bra med bara sallad/grönsaker om man vill undvika kolhydrater vilket jag gör på kvällen.
Dagens recept landar på ca 450 kcal per portion. Vilket är en rimlig nivå för lunch och middag.
 
Smaklig måltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: