Sommardepression och höstlycka!

Hej och hallå.

Det finns en del där ute som tittar in i bloggen även om jag utlyst att det är bloggtorka. :)
Sommaren är över och med hösten kommer glädjen. Så jag tänkte att jag ska ge mig på lite bloggande igen. Anledningen till att jag inte orkade blogga var att jag inte mått så bra över sommaren, och är rädd att bloggen blir för personlig och privat.

I början av sommaren tänkte jag mycket på Honom. Saknar Honom. Sen dyker han upp här hemma och det blir liksom aldrig enkelt. Det var underbart, på sätt och vis. En dag på ett år har jag haft som var galet bra. Jag fick känna mig jättekär, och det var liksom ömsesidigt. Men sen skiljs vi som inte alls jättevänner. Och sen vet vi inte när vi ses igen, om vi vill ses igen. Tänk om saker bara kunde vara enklare!

Sen i samma veva var jag jätteorolig för Göteborg. Jag ville inte komma in, jag ville inte behöva göra ett val. Men helt plötsligt kom svaret. Och jag var antagen. Då blev jag istället jätteledsen för jag ville så gärna. Men ingen annan ville att jag skulle. Och eftersom att jag grät mer än vad jag var lycklig över att ha kommit in så blev det ett NEJ. Och det gjorde mig också otroligt ledsen. Jag ville inte börja skolan här, jag ville inte gå det här. Jag ville vara i GÖTEBORG. Men jag är kvar i Norrköping. Och jag älskar Norrköping och att ha min familj o vänner nära. MEN.... I varje andetag jag tar resten av mitt liv kommer det vara en gnutta bitterhet. Jag kan känna att jag gjort helt fel val. Men så är det, och det får jag leva med.

Folk pratar om höstdepression. Den har jag liksom aldrig lidit av. Hösten känns alltid som början på något nytt. Och med septembervädret där luften är friskare och solen skiner så kan det liksom knappt kännas bättre. Att hockeysäsongen kör igång och att min älsklingsserie One Tree Hill börjar igen gör liksom att Hösten enbart är KÄRLEK!

Nu har jag och min stora kärlek och lycka här i livet ätit varma mackor, och nu ser vi på Törnrosa. Snart är det sängen för lillskrutten och mamman ska se Biggest Loser Sverige och kanske lite av filmen på trean. Har sett den förut, men jag gillar den.

All min kärlek <3


Kommentarer
Postat av: Marzi

jag finns här frugan om du vill mysa o prata lite någon kväll, tycker det va synd att du inte åkte till götet. men kul att du stanna kvar ändå <3

2010-09-13 @ 20:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: