Lyckan, kärleken och meningen med livet.

Det är namnet på filmen vi såg idag.
En riktigt bra film, och man fick verkligen igång hjärnan lite. Min gick på högvarv.

Jag kände igen mig själv i henne som det handlade om. Skillnaden var väl att hon var äldre och att jag har barn ;)

Min tanke har alltid varit att vara gift innan jag är 40. Jag VÄGRAR bli en harrysmamma, dom är pinsamma. Jag jobbar på McDonalds och ser dom alldeles för ofta. Varje gång tänker jag "SNÄLLA JAG VILL ALDRIG HAMNA DÄR" Nu kan jag dissa giftemålplanen för jag fick en annan plan. Om jag inte är gift när jag är runt 40, vilket jag antagligen INTE kommer vara, och om Olivia har flyttat iväg för att plugga eller åkt som Au Pair så kan jag verkligen se mig själv ta en tid off och bara resa runt ensam och se saker som man aldrig sett förut. Träffa människor man aldrig träffat förut och uppleva fantastiska saker. Bäst att börja spara ;)
Nummer två i likheten är rädslan. Häromdagen panikade jag verkligen över att någon gång i framtiden KANSKE någon skulle vilja flytta ihop med mig. Men seriöst, Jag fick PANIK! Jag bara såg hela mitt liv försvinna.
Det fanns en tid då jag aldrig trodde att jag skulle kunna vara ensam, nu kan jag inte se mig tillsammans med någon.
När jag blir hooked blir jag alltid hooked vid människor som jag vet att det inte kommer bli nått med, och de få gånger jag känner att den här killen skulle kunna vara nått. Ja då hittar jag alltid något fel. Det finns alltid nått att hitta som gör att man kan skjuta dom ifrån sig liksom. Det är väl ingen tillfällighet att jag varit hooked vid M i två år, för där finns det ju verkligen ingenting som skulle hålla i framtiden. När någon ger mig för mycket blickar, kramar för mycket, messar för mycket, pussar för mycket. Då kommer paniken rusande!
Jag trivs bra ensam. Olivia och jag!

Men jag antar att när man träffar den rätta så glömmer man allt det här.
OM man träffar den rätta.
Och OM man tillåter sig att träffa den rätta.


Min kärlek, min lycka och min mening med livet.

All min kärlek <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: