En dag i huvudstaden.

Efter fyra års prat, planerande och "ja men den här sommaren måååååste vi ju ses" så tog vi äntligen tag i saker och ting. Olivia och jag åkte upp till Stockholm och träffade min gamla klasskamrat/granne Meeran. Vi pluggade tillsammans i Kalmar. Det var skitkul att se honom igen efter mer än fyra år. Han har hållt till på Hawaii där han pluggat och jag har ju hållt till här hemma.

Tågbiljett bokades och Meeran o jag planerade in en dag på Skansen.
Det var mysigt att gå omkring där. Vi hann åka guidadtåg-tur, häst o vagn, ponnyridning och karusell efter karusell efter karusell. Sen kollade vi på djuren och avslutade i "Lillskansen" där vi klappade getterna och åkte ännu mer karusell.

Olivia fann en ny vän i Meeran, dom blev bundisar, vilket hon blir med de flesta grabbar. Och när Meeran frågade om han skulle ta över bärandet lite, och jag sa nej tack det går bra så hörs Olivias stämma: "Mamma, Meeran bära mig!" Det var även Meeran som skulle sitta bredvid henne i bussen och sen sov hon i hans knä efter två sekunder.
När vi hade sagt hej då och han hade fått en kram av oss så ville ju Olivia redan träffa honom igen. Haha :)
Men jag tror att han tittar ner till Norrpan snart vartefter. Vi är ju i samma land nu iallafall som han så fint uttryckte det :)

På tåget hem slocknade Olivia igen, och när vi skulle från tågstation och hem lyckades jag inte ragga någon skjuts så jag fick snällt väcka stackars liten.
Nu har hon precis somnat igen, och jag sover nog vilken sekund som helst jag med.
Otroligt duktig har hon varit idag. Tågåkandet var inga problem, väntetid som var tråkigt bara. Först när Meerans tåg hade gått sönder på vägen och sen när vi väntade på vårt tåg. Men hon har blivit stor min lilla tjej!

God natt.

All min kärlek <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: