Ledig helg.

Hej mina vänner.
Imorgon börjar andra veckan på nya jobbet.
Jobbet går jättebra, jag börjar få pejl på vad jag ska göra. Och första uppgiften är att ringa runt till personer som inte betalat sin medlemsavgift. Vi vill ju försöka få igång verksamheten nu, och då måste vi ju få personer att förstå vilka dagar vi ses, och vad som händer. Annars är det kanske inte så kul att vara med i ett förbund. Jag har planer! Lite tråkigt bara att ha två distrikt. För då kan man inte lägga ner så mycket som man skulle vilja. Men det kommer bli bra.
Imorgon åker jag till Sthlm, ska bli spännande. Vi ska få utbildning i "Barn i missbruksmiljö" och sen "Medlemsregistret". Suveränt. Barn i missbruksmiljö är något som ligger mig varmt om hjärtat. Jag vill att alla barn ska ha en säker och trygg uppväxt. Det gör ont i hela mig när små barn lider. Och medlemsregistret är ju kalas att jag får utbildning i. För det kommer man ju ha användning av.
Känns iallafall riktigt bra med jobbet nu. SÅ skönt att slippa skola! Visst jag har lite rester att reda ut, men jag kommer ALDRIG gå tillbaka till det här masterprogrammet.

När jag kom in i Göteborg blev hela min kropp så lycklig. Och sen jag tackade nej och började skolan här så har jag varit ledsen och bitter och inte mått bra. Jag vill inte läsa nationalekonomi, välfärd o massa skit. Jag vill däremot läsa brottstatistik, alkohol o narkotikamissbruk osv.
Det är där jag ser min framtid. Så OM jag börjar plugga igen så kommer det inte bli här. Det kommer bli kurser i missbruk, behandling, kriminologi osv. Skönt att jag fick jobbet så jag inte behöver fortsätta. Hade gått under!

Idag ska vi kalasa för farbror John, ska bli trevligt!
Sen ska vi mysa ikväll och imorgon går tåget efter att jag lämnat skrutt på dagis. Hade velat väga mig innan imorn. Men jag hinner inte :( 0,4 till bara så har jag passerat 10 kg. 2.2 till och jag har tagit mitt nästa delmål. Hoppas jag tar det innan jul!!!

Annars är fan december inte alls bra för viktnedgången... Godis, pepparkakor, lussekatter. Mmmm.

All min kärlek <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: