Första fridagen!

Så igår kom den efterlängtade dagen. Efter 3 veckor med strikt kostschema skulle vi nu få vår första fridag.
Jag har ju som ni vet velat lite om den här dagen. Pinchos var bokat, men sen då?
Ju närmare vi kom, desto mer tänkte jag på allt gott jag skulle äta. Haha, huvudet alltså. Bara för att det är "okej" en dag så går hjärnan in totalt i det. Det var till och med så illa att min hjärna tänkte "efter 00 är det ju lördag". Japp, jag är helt störd när det kommer till socker. Jag vet det.
 
Och ja, det blev godis på fuskdagen. Jag hade egentligen bara tänkt efterrätt, men syrran plockade med godis och ja, hur mätt jag än var efter Pinchos så åkte handen ner i påsen... om och om igen ;)
 
Jag skulle väl inte säga att jag åt ihjäl mig. Vi var trots allt fem stycken som delade på godispåsen. Men fy f*n va illa jag mådde på natten. Jag kan nog nästan påstå att det var lite som en fylla, sockret blir lite som ett gift mot kroppen. Och på natten vaknade jag och mådde så illa så jag gick upp o kräktes. Så jävla pinsamt tänkte jag, och ville inte erkänna det inför gänget (nu tror dom att jag verkligen gick bananas) men som tur var hade en annan tjej i gänget också reagerat likadant, så jag var inte ensam!
 
Jag är inte direkt sugen på fridag igen. Hahahaha, men jag vet ju att när veckan närmar sig så ser man fram emot den. Men tror inte det blir något plockgodis i alla fall, bara lite godare såser och halloumi till grillandet osv.
 
Nu är jag hemma efter veckans sista pass. GÖTT som tusan var det! Har haft Molly i helgen men nu har hon åkt hem så ikväll ska jag lyxa ner mig i ett varmt bad när Olivia sover!
 
Puss o Kram!
 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur fick du den absolut första inspirationen på din resa? HUR kommer man egentligen igång. För ändå om man " bestämmer sig" så är det inte så jäkla lätt att fortsätta:-/ tycker du är grym! Vill gärna veta lite om din resa och få lite tips :-)

2016-06-16 @ 22:17:13
Postat av: Johan Bengtsson

Hej! Jag heter Johan och hör av mig från Sveriges Radio Östergötland. Jag såg ett gammalt inlägg från dig om sommardepression. Att du helt enkelt inte mår så bra på somrarna. Jag skulle gärna vilja prata lite mer med dig om det. Om du vill får du ringa på 011-495 42 36 /Johan

2016-07-20 @ 13:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: