Frågor och svar

Hejsan.
 
Körde lite frågestund på instagram. De flesta frågor rör kost och träning så jag tänkte klumpa ihop det i text bara.
 
Kosten:
Just nu äter jag i stort sett allt. Jag står stilla på vikten och det är väl främst för att jag äter lite som jag vill på helgerna men är nyttig i veckorna.
Jag äter mycket grönsaker, kyckling, fisk och kött. Jag undviker potatis, ris och pasta. Äter typ aldrig bröd utan då blir det knäcke. Har provat proteinbröd och osötat o så. Men det ger mig ingenting. Åt inte mkt bröd innan heller utan äter jag bröd vill jag ha en god fralla eller nagel.
Pasta äter jag aldrig. Potatis ibland och ris väljer jag råris.
Mellanmål äter jag kvarg, lindahls goda med smak fast utan socker eller lite nötter. Eller ja en knäcke om jag är sugen på det.
Jag är extremt sockerberoende och borde inte alls äta socker öht. Det triggar verkligen igång mig. Men jag äter choklad och godis på helgerna. Sen går veckorna åt till att säga nej till mig själv hela tiden. Hela tiden!!!
Knappt värt det. Och jag borde sluta helt. Vägen fram till finalen var sjukt mkt enklare för då tillät jag mig inget godis eller socker alls. Mitt tips till sockerberoende är " ÄT INGET SOCKER ALLS!" Det kriget som man kämpar med i huvudet varje dag hela tiden är inte värt det. Men jag vet hur svårt det är. Jag önskar att jag tyckte illa om godis. Haha!
 
Träning: jag tränar 6 dagar i veckan när det finns tid till det. Är det mycket jobb kan det bli 1 dag i veckan. Jag kör mellan 60-90 min per dag. Ofta crosstrainer, intervaller på löpbandet (20-45 sek hårt arbete och 10-30 sek vila) jag kör intervaller på boxningssäck, kör trappmaskinen. Mkt squats, utfall och intervaller med repen. Jag är van att träna mycket nu. Så det blir snarare jobbigt att inte träna.
Mitt tips till dig som börjar träna: kör promenader. Ta tid. Öka avståndet eller försök få bättre tid. Få det att bli en rutin som du inte vill vara utan. Sugen på att lägga in lite joggning? Kör intervaller mellan stolpar. Sätt upp mål. Springa vårruset eller ett annat lopp nästa år och bestäm dig för att klara det utan att börja gå.
Jag tränar styrka en dag i veckan i xforce maskinerna på mitt gym. Det är särskilda maskiner och man ska låta musklerna vila mellan omgångarna. Jag älskar det. Och hatar det. Står hellre på crosstrainer en timme typ ;) men vad skönt det är när det är över!
 
Tveka inte att fråga om det är mer ni undrar. Jag ska försöka svara på allt!
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vart hittar du träningstajts som passar?? :s

Svar: HM, icaniwill, kappahl. Massa ställen har bra tights. Ellos hade vi i BL.
Louise

2015-06-13 @ 16:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: