Hej tomtegubbar

1:a Advent idag. Imorn är det den 1:a Dec och det är 24 dagar kvar till jul.
24 dagar.
Tiden går alldeles för fort.
Jag har än så länge köpt en julklapp. Till Fisen. Jo en också till Linnea.
Ska köpa en till till Linnea och sen till Oliver.
Sen är jag klar.

Mormor frågade igår om vi vill ha presentkort istället för femhundringen vi får i julklapp. Alla ville ha presentkort utan jag. Jag kommer inte överleva December alls, så jag måste ha kontanter. Jag får nämligen betala räkningar för min femhundring. Tänk vad skönt det var när man var liten, och de där extrapengarna kunde man köpa något kul för. Nae ni, inte nu längre.

Med tanke på att jag får 4000 i CSN, 4000!!!!! Får en lön som är skittaskig för att min kropp bestämt sig för o bli sjuk varenda jäkla helg, och jag får bostadsbidraget, underhåll och barnbidrag. Sammanlagt kanske det blir 10000 Max! Och jag har räkningar på ca 9000 varje månad. Wohoo, kul med jul.

Och helt plötsligt har det dragits 600 spänn från mitt konto. Så just nu har jag noll kronor typ. Det blir två roliga månader nu. INTE!
Ska till banken imorn o fråga vart pengarna tagit vägen. Dom kan ju inte bara ta mina sista pengar. Helt seriöst!

Idag har vi vart på stan. Nästan hela C-klanen. Bara bror, Camilla och Oliver som saknades. Vi gick på stan o så tog vi en fika. Det var mys.

Nu ska vi snart till bror o Camilla o baka lite med Oliver =)

All min kärlek <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: