I wish I could say to you. It's gonna be alright!

Hejsan mina vänner.
Är galet trött så jag är väl inte jordens gladaste bloggerska just nu.
Helgen har varit bra. Det har inte varit så mycket sömn men ändå.
Stängning i fredags. Det var bra. Roligt. Härligt gäng!
Det pratades mycket personalfest. Hur kul som helst. Haha, så mycket som man får höra har hänt. Som andra gjort och som jag själv gjort.
Haha, mitt bästa under den här kvällen var ändå kisspausen utanför hugo, som resulterade i att väskan fastnade i strumpbyxorna och jag fick inte upp dom. haha! Jag höll på hur länge som helst (kändes det som) och när väskan äntligen släppt och strumpbyxorna är uppe så svänger polisen förbi. Hade dom kommit ett par sekunder tidigare så hade jag fått böta. Tro mig!
Haha, o så mycket som vi skrattade, ja kunde inte hålla balansen. Det var kul. Och som old times med personen som jag var ute med. Det var kul även det.
Jag gick hemåt vid halv två. Då sa min kropp, mitt huvud och mina ögon nej. Så jag vandrade hem från Hugo. Kändes som den längsta promenaden EVER!

Efter stängningen bar det av till Max. Ja jag vet. Mcdonalds som åker till MAx efter stängning. Men det är skönt. Man varvar ner lite tillsammans, skrattar tillsammans och sen när man kommer hem är man nervarvad och klar, och man kan inta sängen.
Att det blir MAx av alla ställen är väl för att det är öppet lite längre. =)
Jag fick höra värsta, VÄRSTA kommentaren på Max.
Jag var inte så hungrig, men köpte en potatisgratäng, den är dynggod! Och hon som serverar den säger "kom tillbaka om den inte är tillräckligt varm". Haha. Jag skulle vilja se någons min på Donken om jag serverade mina gäster med dom orden. HAHAHAHAHAHA!!!

På lördagen började jag typ 11.30 tror jag. Skönt, lagom pass. Efter jobbet hade jag dejt med Marzi, DET var mys. Fick åka hennes fina pärla. I like!
Hon skulle köra natt på McFilmstan, och jag älskar att natta där, så jag frågade om jag inte fick komma o jobba lite :D
Och det visade sig att hon hade två öppna tider, dessutom så var en sjuk. Så jag fick med mig Sanna och Jenny också. Härligt. Egentligen var planen att vi skulle gå ut. Men yeheeey vad taggad jag var för att jobba.
Efter samtal med respektive restaurangchefer så fick vi klartecken.
Åkte hem ett par timmar för att vila lite, fick besök och vi käkade lite thai =) Det var mysigt.
Fick höra en sak som sedan skämtades bort. Och jag släppte det.
Åkte till Filmstan och RÖJDE!!!
SAnna Jenny och jag fick kassorna bredvid varandra. Vi var tre Ingelsta, tre Filmstan! Och det vankades tävling. Yeheey! Efter mitt senaste gästspel på Filmstan då jag drog in mest i kassan så var jag otroligt kaxig och självsäker, haha, vi skulle ju bara vinna det här. Spelade inte någon roll vem av oss, men vinna skulle vi göra. Måste ju visa Ingelstastandard liksom!!! :)
Grabben från Filmstan var ganska kaxig han med, och vi båda gick in för det här till tusen. haha.

Behöver jag nämna vem som vann?

Otroligt bra.
Otroligt.

Vidare hem för ett par timmars sömn. Somnade framåt sextiden och vaknade vid nio.
Mot Ingelsta!
Beställningen var min och det var ett par rediga gullgossar i köket. Haha, härligt att som tjej få bestämma över tre grabbar :P
Det gick mindre bra, sedan mycket bra, sedan låg vi nog på bra. Men över hela taget så är jag nöjd med oss. Det var super :)

Direkt efter jobbet var det match. Tranås väntades. Vinst blev det, men den satt ganska långt inne. Inte förrän i tredje visade Hästen den rätta sidan. Tranås fick ta ledningen gång på gång. Men tillslut så.
Vi håller kvar vår allettanplats. Nu gäller det barra o fortsätta vinna.

När vi kommit hem var både Olivia o jag trötta. Det blev pizza, film och sen sängen. Vi somnade båda två. Och när jag vaknade fick jag höra att skämtet inte alls var ett skämt. Gosh vad jobbigt det kan vara ibland. Det blev svårare att somna nu. Jag var ledsen.
Jag jobbar på att stänga känslorna långt inne nånstans o gömma dom för mig själv, och att avsluta det här kapitlet. För det känns som att jag måste det. Det känns som att det är dags. För det har gått lång tid och ingenting händer.
Efter ett samtal igår så kändes det lite bättre. Och idag känns det mycket bättre. C ringde imorse och det är otroligt skönt att ha honom att prata med om det är något. Nu vet jag att det är som det ska igen, och det är skönt.
Jag kan andas ut lite.

Idag fick Olivia vara hemma, efter en helg med alldeles för lite sömn så orkade jag inte upp med klockan. Och Olivia ville nog mysa med sin mamma efter den här helgen. Och vi har myst i soffan. Sen lagade vi godgod mat. Supergott! Fläskfilégryta med ris. Snacka sjuuuukt gott. Bella och barnen var här också. Shitpommfrit. Innan dom kom städade jag vardagsrummet, dammsög och moppade golven. DEt ser man inte skymten av nu vill jag lova. Dock är mitt kök rent och fint :)
Måste städa lite nu i dagarna. Har letat fram mitt julpynt nu iallafall. Dock var det inte så mycket, haha, men lite tomtar som förgyller tillvaron :)

Nu sitter jag här i soffan, ska snart sova. Olivia sover sen ett par timmar tillbaka.

Jag vet vad som måste göras
Ändå sitter jag kvar här
Och det skrämmer mig att jag kan nå dig var du än är

Och om jag behöver förklara
Den skugga som vilar i tiden
Förstör inga minnen, du vill inte se mig såhär

Men jag vet att jag döljer en sanning
Att väntan inte leder någonstans
Jag vet att jag måste ta steget ur vår sista dans

Jag vet vad som måste göras
Ända sitter jag kvar här
I ett sista kapitel som jag har förälskat mig i

Jag försöker att strida mot känslan
Men den är rädd och den spelar ett spel nu
Jag får för mig att jag kan va kvar men vet inte hur

Men jag vet att jag döljer en sanning
Att väntan inte leder nånstans
Jag vet att måste ta steget ur vår sista dans

Jag vet vad som måste göras
Ändå ligger du kvar här
Och jag hoppas du sover, jag smeker dig lätt om din hals

Jag vill inte spara min längtan
Jag har tänkt men aldrig fått tala
Så feg att jag viskar du hör säkert ingenting alls

Men jag vet att jag döljer en sanning
Att väntan inte leder nånstans
Jag vet att jag måste ta steget ur vår sista dans

Ja, jag vet att jag döljer en sanning
Att väntan inte leder nånstans
Jag vet att jag måste ta steget ur vår sista dans

Älskling hör på, jag tar steget ur vår sista dans.

Bästa Melissa!!!

http://www.youtube.com/watch?v=IzW3oE4oX6M

All min kärlek <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: