Den mentala fighten om kosten

 
Hejsan!
 
Tänkte förklara lite för er vad som är mitt största "problem" med kosten och kostschemat.
Sen Biggest Loser har mina måltider sett ungefär lika dana ut. Mycket sallad och protein. Men ätit gott när jag varit ute på restaurang till exempel. Då kan man ju undra varför vikten stått stilla, eller till och med gått upp ett par kilo. Jo, för jag är extremt sockerberoende. Har jag det framför mig kan jag inte låta bli. Jag kan hitta på anledningar att ha vägen förbi ica för att kunna köpa nån god kexchoklad eller daim. Helt sjukt.
 
Nu skulle jag inte påstå att sockerabstinensen är särskilt hög. Jag vet ju att jag klarar det här. Jag har precis den press på mig som jag behöver i och med Fyskampen. Jag VILL verkligen mot mål, men hjärnan har bara gått efter sockret och besvikelsen har varit så stor efter varje sockeråterfall. "Jag slutar med det imorgon" har varit mitt ständiga motto.
 
Så, kostschemat då. Socker är helt uteslutet första två veckorna. Hittills går det väldigt bra. Jag har varit sugen men inte mer än så. Mest när jag är hungrig.
Däremot är det skitsvårt mentalt, att äta så mycket mat som vi får äta nu. Från biggestloserportioner till stora vanlig mat portioner. I huvudet känns det så fel. Att slänga på potatisen till lunch tex. Dessutom tycker jag ju att jag ligger väldigt högt i kalorier, men alla jag pratat med säger att jag ska äta så här nu. (Förut låg ju inte så mkt kalorier på mat, det mesta låg ju på godiset. Och godis är dyrt på kalorikontot)
 
Jag har fuskat lite. Dragit ner lite på kolhydraterna, inte tagit riktigt så mkt nötter som vi ska ta till mellanmål osv. Det är verkligen skitjobbigt att ställa om kosten åt det här hållet. Sockret är inte bekymret, utan bekymret är att äta så mycket mat. Men jag har sett resultat på vågen nu. Och jag mår riktigt bra. Så nu är det slutfuskat och köra hela vägen mot mål!
 


Kommentarer
Postat av: sistachansenmedlchf

Heja! 👍😊

2016-04-20 @ 08:49:14
Postat av: Anonym

Heja dig!

2016-04-20 @ 10:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: