Mars, mars. Älskade vår!

God morgon världen!
Eller god morgon? Men för mig som jobbade natten så är det god morgon nu =)
Nu är det ett tag sen jag skrev igen. Fast jag har liksom tänkt tanken att skriva, men senaste veckan har inte bjudit på en enda lugn stund för bloggande.

Jobbet går bra. Ju mer jag lär känna mina ungdomar desto roligare blir jobbet. Det är underbart!
Det har varit mycket skolbesök nu. Västerås, Eskilstuna och Åtvidaberg är de städer jag besökt de senaste två veckorna. Så det har blivit långa dagar och inte alls så mycket kvalitetstid med Olivia som jag hade velat ha! Dessutom så hade jag ett nattpass på Donken också den här veckan, och det var absolut inte kul att lämna O igår. Hade mycket mycket hellre varit hemma. Och Olivia hade mycket hellre haft sin mamma hemma :( Men nu känns det bra. Jag tjänade lite extra pengar och träffa mina söta vänner. Hade en jättekul kväll iallafall!

Sen kom Niklas in o bjöd in till nånting nästa lördag. Ganska oklart vad! Men tror det var schlagerfinalsfest. Men nästa helg ska jag bara ta det lugnt med Olivia. Eller det var dumt, haha! Hon, det lilla gulliga yrvädret, fyller ju FYRA ÅR! nästa helg. Så det är kalas för min familj på fredagen när hon fyller år. Sen är det PlayOff! Nervös jag blir. Sen ska Olivia ha sitt allra första barnkalas, och detta ska ske på Busfabriken. Hon längtar, och hennes kompisar längtar om möjligt ännu mer. Det är det enda tjejerna på dagis pratar om när jag kommer o lämnar o hämtar :) Det kommer bli succé tror jag.

Jag har stått stilla nu i 2 månader. Men ändå kommer alla o säger. "'Åååh, Louise nu syns det verkligen. Bra jobbat. Fortsätt kämpa!" Haha, kanske är kroppen som stabiliserar sig lite :) Även om det inte syns på vågen. Idag är det kalas för lilla Love, och jag kommer äta lite gott. Men imorgon börjar jag hårdkörning igen. Har fått tillbaka lite sockerberoende. Så det ska jag jobba på nu.
När Olivia fyller år blir det ingen tårta, det blir fruktsallad, maränger, chokladpudding, glass och grädde.
När man är på kalas serveras det ofta bara sötsaker. Det finns typ ALDRIG alternativ för den som inte vill äta sånt, men samtidigt måste man ta en liten bit. För det är lite oartigt att inte äta tårta på kalas. Och man vill ju vara med i gemenskapen.
Men jag ska ha så att det finns något nyttigt också. Vill man inte ha glass, chokladpudding o maränger så ska det ändå finnas något gott man kan lägga i sin skål och fortfarande vara med =) Då tar man fruktsallad och lite glass så förstör man inte hela Veckobonusen ;)

Nej. Det tog slut. Jag vet inte vad jag ska skriva. Haha!
Skriver väl mer när lusten faller på!

All min kärlek <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: