Jobbintervju imorgon!!

Imorgon gäller det. wohooo.

jag har alltså sökt jobbet som fältkonsulent på UNF, ungdomens nykterhetsförbund.
jag vill ha det här jobbet. Jag skulle äga det här jobbet.

förra veckan var jag som sagt på fängelset, jag var skitnervös innan. jag kan INGENTING om fängelser, häkten och sånt där. Men jag vill lära mig. jag vill jobba med det. Jag tycker att det är väldigt intressant, och jag vill lära mig så mycket mer. Därav ville jag ha jobbet, men jag kan inget.
Jobbet som jag ska på intervju för imorgon KAN jag, jag är skitbra på sånt där. Det är min grej.
Att åka runt, träffa ungdomar, fixa arrangemang, se till så att det funkar inom organisationen. Det är min grej! Så därför känns det inte så mycket i magen inför morgondagen. Mer än att Jag VILL ha jobbet. och jag kommer bli så ledsen om jag inte får det. DUNDERLEDSEN!

Krimvården ska höra av sig snart. jag tror inte jag kommer få jobbet. Det måste finnas så många andra som har mer erfarenhet av de där jobben. MEN... jag är så otroligt glad och stolt över mig själv att jag kom till intervju. Jag har klasskamrater som säger att det är svårt att komma till intervju, dom är ganska kinkiga med vilka som får komma. Och om jag då fick en intervjuplats så måste jag ju fasen vara riktigt bra :) Eller hur! AWESOME!

när jag berättade för en kompis om att jag sökte på UNF så sa hon...
- jahaa, men måste man inte typ va nykterist då?
- Joo.
- Jaha, ja det vet ju inte dom iof.
- Fast det är ju jag.
- Jahaa, alltså inte så... men det trodde inte jag.

Att avstå alkohol är för mig inget svårt val. Jag tycker inte om det, har aldrig gjort. Jag har alltid älskat att gå ut o festa med mina kompisar. Men fest och utgång måste inte alltid vara lika med alkohol. Många av mina kompisar säger att dom inte har kul ute utan alkohol i kroppen, jag däremot har oftast roligast ute nykter.
På senare tid har jag insett att jag bara ser så mycket negativt med alkohol, och för mig finns det inget positivt med det alls. Så därför skrev jag in mig i IOGT när jag var på en kurs i Gbg i somras.
Jag har absolut inget problem med att mina kompisar dricker alkohol, jag tycker att det är upp till var och en att dricka om man kan hantera det.
Men själv anser jag att det är så många som lider utav det. Och jag vill jobba med att hjälpa dom. Jag vill kämpa för att alla barn ska ha en bra och trygg uppväxt. Barnen är våran framtid. 385 000 (tror det är rätt siffra) barn lever idag med föräldrar som har alkoholproblem. barn som är rädda för att gå hem, barn som fasar över det som alla andra barn älskar, nämligen julafton. Det finns så mycket problem med alkoholen. Och jag har valt bort det. Även om jag aldrig har haft problem, jag har aldrig druckit mycket, jag har aldrig legat i farozonen, jag är själv inte uppväxt i dessa miljöer.
Men folk tror att det måste ligga problem bakom ett sånt här val. Men det gör det faktiskt inte alltid.
Jag vill bara att våra barn ska kunna växa upp tryggt, och att människor som lider av dessa problem ska kunna få hjälp.

Och jag är glad att jag blev medlem i IOGT, för annars kanske jag inte haft mitt drömjobb så nära som jag har det just nu :)

All min kärlek <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: