I have two tickets and a DREAM!

Hej och hallå.
14 juli idag. Tiden går fort. Sommaren har vi snart bakom oss.
Till hösten är det nya möjligheter. Jag har lämnat SKA bakom mig, och nu ska det jobbas eller studeras.
Det kommer bli studera för min del. Frågan är vad, var, hur?

I måndags kom beskedet som fick mig att gråta. Både av lycka och olycka.
Jag hade hoppats på att inte komma in, då hade jag inte behövt göra ett val.
Men nu kom jag in. Jag har en plats på masterprogrammet i KRIMINOLOGI på Göteborgs Universitet.
Jag undrar om ni fattar hur stort det här är för mig???

Jag är otroligt glad att jag kommit in, jag kollar lägenheter och har anmält intresse på 22!!!! stycken. JAG skriver upp mig på ALLA tvåor och treor som jag har råd med. Jag har kollat upp dagisansökan och tågbiljetter hem för att kunna åka hem varannan helg. Jag räknar, tänker och funderar.
Allt kommer gå ihop sig. Och om vi kommer hem varannan helg så träffar ju alla Olivia ganska ofta ändå. Det är inga problem.

Jag har inte bestämt mig än, men jag håller alla dörrar och fönster öppna.

Jag är dock rädd att min dröm kommer falla på att det är sjukt lång väntetid på dagis. En kompis sa ett år. Och det går inte. Det skulle aldrig fungera. Att föreläsningspendla fram o tillbaka i ett år skulle inte heller fungera.
Det stör mig så jävla mycket att jag har drömmen inom räckhåll, och att små fjantsaker kommer ställa till det. För den här chansen kommer inte tillbaka. Det blir antingen det här eller socialt arbete. Kriminologi är min dröm. Det är prio 1. Men men, vi får se.

Jag kommer fortsätta maila, kolla, tänka, fundera.
Som sagt. Jag har inte bestämt mig än. Men ni förstår kanske åt vilket håll det lutar?

All min kärlek <3


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Jaga din dröm kusin once in a lifetime..följ ditt hjärta resten löser sig...

Postat av: Josefin

Vet inte säkert, men jag tror att det kan vara förtur vid speciella omständigheter.. Såsom flytt etc.... Värt att kolla upp iaf!

2010-07-14 @ 17:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: